Polski drób podbija świat

WorldFood Warsaw to doskonała okazja do znalezienia nowych rynków zbytu. Również dla producentów drobiu, którzy rozsławiają polski sektor rolno-spożywczy na całym świecie.

Polska jest drobiarską potęgą. Zajmujemy czołowe miejsce w europejskiej i światowej produkcji i eksporcie tego mięsa. Według prognoz Agencji Rynku Rolnego, jeszcze w 2014 roku eksport wzrośnie o ok. 14%.Print

Produkowane w Polsce mięso podbija nie tylko rynek Unii Europejskiej, ale również odległe rynki afrykańskie czy azjatyckie. Nasz kraj słynie także w Europie z produkcji wysokiej jakości gęsiny. Jak podaje Krajowa Rada Drobiarstwa, roczna skala produkcji wynosi 6-7 mln sztuk, z czego 90% przeznaczana jest na eksport (głównie do Niemiec).

Eksperci ARR oceniają, że w całym 2014 roku eksport asortymentu drobiowego może wynieść 820-830 tys. ton. Również w roku kolejnym szacuje się wzrost krajowej produkcji, jednakże z mniejszą niż obecnie dynamiką.

„Sektor drobiarski to prawdziwa wizytówka Polski w świecie. Zapraszamy producentów, eksporterów, dystrybutorów tego mięsa do udziału w II edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw. To będzie doskonała okazja do zdobycia nowych partnerów biznesowych z całego świata”- zachęca Agnieszka Szpaderska, manager targów.

II edycja targów WorldFood Warsaw odbędzie się w dniach 14-16 kwietnia 2015 roku pod honorowym patronatem prezesa Agencji Rynku Rolnego. Wystawa ma charakter B2B i będzie obfitować w liczne spotkania biznesowe, bogaty program wydarzeń merytorycznych czy prezentacji oferty polskich i zagranicznych firm. Na targach zostaną zaprezentowane sektory narodowe, między innymi, egipski, holenderski, mołdawski.

Wsparcie merytoryczne targów zapowiedzieli między innymi eksperci z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego czy Związku Sadowników RP.

WorldFood Warsaw

Otagowany , , , , , , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.